sobota, 3 października 2015

Leczo po mojemu

Witam wszystkich po długiej przerwie. Tak się złożyło, że jakoś padło mi źródło zasilania, teraz działa tak trochę na pół gwizdka, to próbuję coś działać. Podobno też włączył mi się instynkt chomika, jakby się zima zbliżała gdzieś ukradkiem, to zaczynam gromadzić zapasy na zimę.

Długo zastanawiałam się, czy pokazywać leczo w moim wydaniu, bo tak naprawdę sama już nie wiem jakie to leczo powinno być, jadłam już różne, więc uprzedzam to jest moje wydanie. Takie lubię, takie gotuję i nikt nie narzeka, przynajmniej na głos. Chyba się nie boją...? Tutaj pokazuję je w towarzystwie innych cukiniowych przetworów na zimę.




Składniki:
  • ok. 30-40 dag wędzonej kiełbaski
  • 2 cukinie
  • duża cebula, ew. dwie mniejsze
  • po małej papryce czerwonej, żółtej i zielonej, ew. po 1/2 większej
  • 2 duże pomidory
  • przyprawy do smaku: sól, pieprz, majeranek, oregano..
  • ew. 2 ząbki czosnku

Sposób przygotowania
Obieramy cebulę i kroimy w półtalarki, kiełbaskę na ćwiartki (chyba, że ktoś woli w kostkę), paprykę po oczyszczeniu z gniazd nasiennych w małe słupki oraz ew. przeciskamy czosnek. Wszystko podsmażamy na odrobinie oleju, przyprawiając wstępnie. Po lekkim podpróżeniu dodajemy obraną i pokrojoną wcześniej w kostkę. Dusimy do miękkości, ale staramy się nie rozgotować cukinii. W tym samym czasie myjemy i miksujemy pomidory (możemy wcześniej sparzyć skórkę, ale nie jest to konieczne). Gdy cukinia zmiękła dostatecznie, dodajemy zmiksowane pomidory, przyprawiamy do samku, zagotowujemy i gotowe. Podajemy jako samodzielne danie z dodatkiem ew. pieczywa, możemy również zastosować jako sos do ryżu na sypko.

Uwaga.
Pomijając wędzoną kiełbaskę, możemy przygotować taką bazę do lecza i spokojnie zawekować. Ja nakładam po prostu gorącą bazę na leczo do umytych wcześniej i nagrzanych w piekarniku słoików, zakręcam i odstawiam do góry dnem. Potem wystarczy tylko podgrzać lub dodać do posmażonej kiełbaski i gotowe.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że zechciałeś być moim gościem. Proszę zostaw po sobie ślad.
Thank you you want to be my guest. Please post a comment.