piątek, 9 października 2015

Cukinia w doborowym towarzystwie

Zakochałam się w kolorach przetworów zaproponowanych tutaj. Oczywiście zmodyfikowałam przepis, ale kolory zostały.



Składniki:
  • ok 1,5-2 kg cukinii
  • ok 1 kg pomidorów
  • 2-3 duże cebule
  • 2-3 ząbki czosnku, 
  • ziele angielskie
na zalewę: na 1 litr wody, łyżka soli, 3 łyżki cukru, 1/2 szklanki octu (ja użyłam jabłkowego)

Sposób przygotowania
Cukinię myjemy i kroimy w talarki ok 0.5 cm. Pomidory i cebulę podobnie, czosnek obieramy i siekamy. Cukinię i cebulę blanszujemy w gorącej wodzie. Mieszamy wszystkie składniki.  Nakładamy do umytych i wyparzonych słoików (ja podgrzewam w piekarniku), dodajemy po 3 ziarenka ziela angielskiego do każdego słoika, zalewamy zalewą i pasteryzujemy ok. 20 min. Dokręcamy nakrętki i odwracamy do góry dnem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że zechciałeś być moim gościem. Proszę zostaw po sobie ślad.
Thank you you want to be my guest. Please post a comment.