środa, 7 października 2015

Konserwowa cukinia z papryką

Postanowiłam zgromadzić zapasy na zimę. Zaczęłam od bazy na moje leczo, a teraz zabrałam się za kolejne przetwory. Konserwową cukinię robiła moja mama, ale zupełnie inaczej. Ja postanowiłam lekko zmodyfikować przepis, no i oczywiście dodałam paprykę, którą bardzo lubię. A wszystko dlatego, że oczarowała mnie kolorystyka tych przetworów. Oczywiście zrobiłam po swojemu, ale kolory...



Składniki:
  • 6 cukinii, najlepiej jeśli mają drobne ziarna, ale można użyć większych, przy czym należy wydrążyć nasionka
  • 2 duże papryki: mogą być  czerwone, lub czerwona i żółta
na zalewę: na 1 litr wody, 1 łyżka soli, 2 łyżki cukru i szklanka octu, ja użyłam jabłkowego

Sposób przygotowania
 Cukinie obieramy, kroimy w kostkę ok. 3 cm. Podobnie papryki, oczyszczamy z nasion i kroimy w słupki rozmiaru podobnego do kostki z cukinii. Nakładamy warstwami  do umytych i wyparzonych słoików (ja zagrzewam po prostu w piekarniku), zalewamy przygotowaną zalewą i pasteryzujemy ok 15-20 min. Dokręcamy nakrętki i odwracamy do góry dnem. Idealne na zimę jako dodatek np. do obiadu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że zechciałeś być moim gościem. Proszę zostaw po sobie ślad.
Thank you you want to be my guest. Please post a comment.