wtorek, 30 czerwca 2015

Zapiekana pierś kurczaka z serem i pomidorem

Kolejny raz po szybkim przeglądzie domowych zapasów udało mi się wymyślić danie, dla mnie idealne. Szybkie, aromatyczne, proste środki i maksimum smaku. Mam nadzieję, że się Wam spodoba, a może też robicie podobne.


Składniki:
  • 1 podwójny filet z piersi kurczaka
  • 1 duży pomidor lub 2 mniejsze
  • kilka plasterków żółtego sera do zapiekania
  • kilka gałązek koperku, najlepiej świeżego (ja wykorzystałam zapasy z zamrażarki, więc nawet zimą można cieszyć się tym daniem), może też być suszony koperek
  • przyprawy: sól, pieprz, papryka słodka, opcjonalnie odrobina imbiru
  • olej do podsmażenia mięsa
Sposób przygotowania:
Mięso kurczaka myjemy i dzielimy na kawałki wg potrzeb i wielkości fileta. Posypujemy przyprawami i lekko obsmażamy na patelni z dodatkiem odrobiny oleju. Jednocześnie sparzamy i obieramy ze skórki pomidora. Kawałki piersi układamy w naczyniu do zapiekania. Każdy kawałek przykrywamy plasterkiem sera żółtego, plasterkiem pomidora. Jeśli używamy zamrożonego koperku lub suszonego, to jest to dobry moment do posypania pomidorków; świeży koper możemy posypać tuż przed podaniem na stół. Zapiekamy, najlepiej pod przykryciem, aby mięsko nie wyschło, ok 15-20 min w ok. 200 stopniach w piekarniku. Podajemy na gorąco, jako dodatek do ziemniaków, szczególnie młodych lub kalafiora.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że zechciałeś być moim gościem. Proszę zostaw po sobie ślad.
Thank you you want to be my guest. Please post a comment.