sobota, 10 maja 2014

Pierogi z mięsem / Dumplings filled with meat

Uwielbiam takie pierogi i nie tylko ja, Mąż i córcia też są zachwyceni. Najmniej zadowolony jest mój synek, który od pewnego czasu usiłuje udawać niejadka.  No ale cóż? Taki wiek i musi się czasem przemęczyć, bo z takiego smaku trudno zrezygnować ;). I wbrew pozorom, przygotowanie nie zajmuje dużo czasu. Wierzcie mi, to jest kryterium dla mnie bardzo istotne, przy moich dwóch małych skarbach...czas ma większą wagę niż złoto.


Składniki:
  • 2 szklanki mąki (250 ml)
  • ok 3/4 szklanki wody
  • jajko
  • szczypta soli, łyżka oleju
  • na nadzienie mięso z rosołu, ew. jajko
 Sposób przygotowania:
 Z mąki, jajka, wody, soli i oleju zagnieść ciasto. Na nadzienie zmielić mięso rosołowe, przyprawić do smaku, a jeśli jest suche dodać jajko, żeby łatwiej się formowało. Ciasto podzielić (ja dzielę na 3 części), żeby było łatwiej rozprasować.Wałkujemy, podsypując w razie potrzeby mąką, wycinamy np szklanką krążki ciasta, nakładamy mięso i zlepiamy, formując typowy kształt pierożka. Resztki zlepiam, prasuje ponownie, ale wycinam już po prostu prostokąty, żeby nie 'przesuszać' ciasta. Pierogi tak zrobione może są mniej eleganckie, ale nie mniej smaczne!!! Gotujemy je wrzucając do wrzącej, osolonej wody kilka minut, do wypłynięcia pierogów na powierzchnię. Podajemy np z masłem, zasmażką z bułki tartej lub tak jak ja lubię najbardziej z podduszoną cebulką.


Mam nadzieję, że spodoba się Wam moje wydanie pierogów. A  może dodajecie coś jeszcze, albo inaczej podajecie? Wszelkie inspiracje z Waszej strony są bezcenne ;)

                                                                                                           Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że zechciałeś być moim gościem. Proszę zostaw po sobie ślad.
Thank you you want to be my guest. Please post a comment.