piątek, 23 maja 2014

Ciasto z jablkami

Mówiłam już, że u mnie nastał okres imieninowo-urodzinowy? Cała seria po prostu. Ale ja nie narzekam, lubię wszystkie okazje, i małe, i duże, żeby przygotować coś specjalnego. Tym razem imieninki córci, świętowane w środku tygodnia, po powrocie Tatusia do domu z pracy, więc i smaczny obiadek, a potem dobre ciasto. Tu musiałam się wspiąć nieco na wyżyny, bo mam niestety ograniczenia. Wszystkie czekolady, pierniki, niektóre owocki odpadają, jeśli chodzi o mojego atopowego synka. Mało tego ciasto musi się robić łatwo i szybko. I tak znalazłam inspirację w domowej książce kucharskiej Małgorzaty Caprari "Kuchnia polska". Przy okazji, chyba kiedyś będę musiała napisać coś o tej książce. Ale tym razem szybkie ciasto z jabłkami vel szarlotka, choć do typowej szarlotki mało podobne,  okazało się idealnym rozwiązaniem.


Składniki
  • 15 dag masła
  • 15 dag cukru
  • 15 dag mąki
  • 3 jajka
  • cukier waniliowy
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 6 kwaskowatych jabłek
  • cukier puder do posypania
Sposób wykonania:
Miękkie masło utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym na puszystą masę, dodając po jednym jajku. Dodać mąkę, proszek do pieczenia, wyrobić na jednolite ciasto. 2/3 ciasta wyłożyć na blachę, ułożyć na nim obrane i pokrojone w talarki jabłka, wyłożyć pozostałą część ciasta. Wstawić do nagrzanego piekarnika na 200°C na godzinę. Przed podaniem posypać cukrem pudrem.


Uwagi:
  1. Podana ilość cukru powoduje, że ciasto jest rzeczywiście dosyć słodkie. Oczywiście, słodkie jest to kwestia względna, ale kwaskowate jabłka są tu jak najbardziej wskazane.
  2. Ciasto jest dosyć wilgotne, więc ja piekę je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Ma to tę dodatkową zaletę, że nie ciemnieje blacha od soku owoców. 
  3. Cukier puder rzeczywiście najlepiej posypać przed samy podaniem, a to z powodu wilgotności ciasta. Po prostu tak się lepiej prezentuje.

                                                                                                   Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że zechciałeś być moim gościem. Proszę zostaw po sobie ślad.
Thank you you want to be my guest. Please post a comment.