czwartek, 28 maja 2015

Tort bananowy

Tak się składa, że dla mojej rodzinki trzeba w krótkim czasie przygotować więcej niż jeden tort. Szukam więc ciągle pomysłów i inspiracji, żeby każdy był oryginalny. Tym razem przygotowałam tort z kremem bananowym. A za pomysł na krem jestem gorąco wdzięczna autorce postu.



Składniki
na biszkopt
na krem
  • 3 większe banany, dojrzałe, ale nie przejrzałe
  • sok z 1/2 dużej cytryny
  • 200 g masła
  • 3/4 szklanki cukru pudru
dodatkowo
  • słoiczek dżemu, najlepiej wiśniowy lub inny kwaskowy
  • 2/3 szklanki herbaty/kawy plus odrobina dobrego alkoholu (ja używam np. rumu lub koniaku)
  •  ew. owoce do dekoracji tortu; jeśli będą to banany to należy skropić je sokiem z cytryny

Przygotowanie
Pieczemy biszkopt wg podanego przepisu, najlepiej dzień wcześniej. Następnego dnia kroimy biszkopt na 1-2 warstwy i nasączamy mieszanką herbaty/kawy z alkoholem. Przygotowujemy krem. Obrane banany dzielimy na kawałki i miksujemy z sokiem z cytryny. Ucieramy masło z cukrem na puszystą masę i dodajemy powoli masę bananową. Na dolną warstwę tortu wykładamy dżem, a potem krem bananowy, przykrywamy następną warstwą biszkoptu, nakładamy jeśli trzeba kolejną część kremu. Wierzch i boki ozdabiamy kremem i ew. owocami. Mnie podobała się prostota, więc z nich zrezygnowałam.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że zechciałeś być moim gościem. Proszę zostaw po sobie ślad.
Thank you you want to be my guest. Please post a comment.