piątek, 19 września 2014

Ciasto imbirowe z jabłkami

Szukałam pomysłu na ciasto z jabłkami, nie kruche i nie biszkopt. Potrzebną inspirację znalazłam w książce "Kuchnia polska" Elżbiety Adamskiej. I tak powstało ciasto imbirowe z jabłkami.



Składniki:
  • 2 szklanki mąki
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka suchego imbiru
  • 5 jajek
  • 20 dag masła
  • 4 kwaskowate jabłka
Wykonanie
Obrać jabłka, usunąć gniazda nasienne i pokroić na ósemki.Ubić całe jaja z cukrem, dodawać stopniowo mąkę, proszek do pieczenia i imbir. Na koniec ostrożnie dodać roztopione wcześniej gorące masło. Wyłożyć ciasto na wysmarowaną wcześniej blachę i ułożyć kawałki jabłek. Wstawić do gorącego piekarnika i piec ok. 20-25 minut w temp. 185°C.

Uwagi
  1. Oczywiście podczas pieczenia wprowadziłam modyfikacje oryginalnego przepisu, więc zamieszczam tutaj moją wariację.
  2. Nie wiem, jak wielką blaszkę miała na myśli autorka przepisu, bo dla mnie podany czas pieczenia był nieco za krótki. Może miałam mniejszą blaszkę, a tym samym wyższe ciasto?
  3. Ciasto jest naprawdę świetne, zwłaszcza jeśli chcemy zrobić coś na szybko i nie banalnego, a do tego dobrego dla najmłodszych smakoszy. 
                                                                                                                         Smacznego!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że zechciałeś być moim gościem. Proszę zostaw po sobie ślad.
Thank you you want to be my guest. Please post a comment.