sobota, 22 listopada 2014

Tort architekta

Trochę rzadziej ostatnio się z Wami spotykam, bo jakiś taki ten miesiąc zabiegany. Dodatkowo aura nie sprzyja zdjęciom, więc część z nich nie nadaje się do publikacji, zwłaszcza, że za dużo czasu nie mogę poświęcić właściwej aranżacji. A jak wszyscy wiemy, jemy również oczami, więc przepis bez zdjęcia jest jednak trochę wybrakowany. Z tego powodu jest mi miło pokazać Wam mój tort architekta. Inspiracją tutaj było ciasto architekta, ale oczywiście wprowadziłam swoje zmiany i tak powstał tort architekta.




Składniki
Na biszkopt:
  • 6 jajek 
  • szklanka mąki pszennej
  • niepełna szklanka cukru
  • 2 łyżki kakao
Dodatkowo:
  • 0.5 litra śmietany 36% + 1/2 szklanki cukru pudru
  • ananas w plastrach z puszki
  • wiśnie (wydrylowane, mogą być z kompotu jak u mnie)
  • coś do nasączenia biszkoptu ( u  mnie herbata z dodatkiem czegoś "mocniejszego" typu rum, raczej nie "czysta wyborowa")
  • powidła śliwkowe
Przygotowanie:
Z podanych składników upiec dwa biszkopty: jeden jasny, drugi z dodatkiem kakao - ciemny. (Jak? - pisałam o tym tutaj).  Po wystudzeniu wycinamy w każdym za pomocą talerza, pokrywki ....krążek. Zamieniamy krążki.

 Dopiero teraz nasączamy biszkopty i smarujemy spodni blat powidłami śliwkowymi. Śmietanę ubijamy na sztywno dodając cukier puder i uważając, żeby nie ubić masła. Wykładamy część ubitej śmietany na spodni blat, przykrywamy drugim blatem i dekorujemy wierzch i boki tortu pozostałą częścią bitej śmietany. Dekorujemy całość owocami ananasa i wiśni. Gotowe. Życzę smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że zechciałeś być moim gościem. Proszę zostaw po sobie ślad.
Thank you you want to be my guest. Please post a comment.