sobota, 7 czerwca 2014

Knedle z owocami / Dumplings with fruits.

Zastanawiałam się, co ugotować mojemu synkowi-niejadkowi na obiadek. Miałam nadzieję, że kluski z owocami będą stanowić atrakcję, w przeciwieństwie, do tych z mięsem, pierogów itp. Niestety nastąpił chyba bojkot wszelkich potraw mącznych, poza ciastem oczywiście ;). No to trudno, nie chce, nie je, a same knedle są naprawdę pyszne. Zwłaszcza polane zasmażką z bułki tartej...

Trudno podać mi dokładne ilość składników, bo przepisach to albo dużo tego ciasta, albo za mało dla mojej rodziny. no i nie można zapominać, że najczęściej gotuje się je wykorzystując ugotowane wcześniej ziemniaki do obiadu, a nie zużyte. Podam więc orientacyjne i w miarę uniwersalne... a już Wy sobie dostosujecie do swoich potrzeb.



Składniki:
  • ugotowane ziemniaki ok 1 kg 
  • 1-2 jajka
  • mąka pszenna ( w oryginale mąka ziemniaczana, knedle są wtedy trochę sztywniejsze) w ilości 1:3 (jedna część mąki na 3 części ziemniaków)
  • szczypta soli
  • wiśnie do nadziewania ( mogą być z kompotu lub mrożone), mogą być też inne owoce
Sposób przygotowania:
Ziemniaki przepuścić przez praskę. Dodać sól, jajka, mąkę i zagnieść szybko ciasto. Formować najpierw małe placuszki. Kładziemy na środku wiśnie i formujemy kulkę. Gdy wszystkie knedle będą gotowe wrzucamy je do wrzącej i osolonej wody. Podawać gorące z zasmażką z bułki tartej (rozpuszczamy masło na patelni dodajemy bułkę tartą. Im więcej masła tym rzadsza zasmażka i odwrotnie)


Uwagi:
  1. Każde ciasto tego typu zagniatamy bardzo szybko. W przeciwnym razie możemy podsypywać mąkę bardzo długo, a jej nadmiar spowoduje, że kluski będą twarde.
  2. Oryginalnie to tego typu ciast dodawana jest mąka ziemniaczana. Jednak u mnie w domu ona jakoś szybko wychodzi. Więc musiałam przetestować podane rozwiązanie i też jest dobre, choć rzeczywiście estetycznie takie knedle mogą wyglądać gorzej, choć nie jest to regułą.
  3. Można użyć dowolnych owoców. Nie polecam wiśni surowych, bo są bardziej soczyste, co nie wpływa dobrze na knedle. Z powodzeniem wiśnie można zastąpić czereśniami. Sama nie wiem, które knedle są smaczniejsze.
  4. Knedle pyszne są też z sosem śmietanowym, choć ja akurat za takimi nie przepadam.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że zechciałeś być moim gościem. Proszę zostaw po sobie ślad.
Thank you you want to be my guest. Please post a comment.