czwartek, 22 stycznia 2015

Eleganckie placki ziemniaczane / Elegant potato pancakes

Uwielbiam placki ziemniaczane, chociaż mój synek chyba jeszcze bardziej  niż ja. Dla niego wystarczy tylko cukier, ja jednak lubię czasami zmiany. I tak powstała moja wariacja na placki ziemniaczane po węgiersku. A że wyglądają "elegancko", to warto zaprosić znajomych i cieszyć się smakiem wspólnie. W końcu to nie takie zwykłe placki ziemniaczane.


Składniki
na placki

na sos:
  • 40-50 dag mięsa wieprzowego (może być mięso gulaszowe, ja najczęściej używam schabu)
  • duża cebula
  • duża papryka (ładnie wygląda mieszanka papryk, ale używamy wtedy jej tyle, by zachować mniej więcej proporcje, no chyba, że ktoś lubi inaczej)
  • ogórek kiszony
  • przyprawy: sól, pieprz, majeranek, lubczyk, może być chili 
  • olej do podsmażenia
Sposób przygotowania:
Sos możemy przygotować na początku, dusząc w trakcie smażenia placków, albo po prostu podgrzać przed podaniem. Mięso myjemy i kroimy w kostkę. Obieramy cebulę, kroimy w półtalarki i podsmażamy razem z mięsem na niewielkiej ilości oleju. Przyprawiamy i dodajemy pokrojoną paprykę w paski oraz ogórek pokrojony w kostkę. Dusimy do miękkości mięsa, podlewając w razie potrzeby niewielką ilością wody. Jednocześnie w trakcie duszenia sosu smażymy placki wg przepisu
Podajemy na gorąco nakładając sos na placki.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że zechciałeś być moim gościem. Proszę zostaw po sobie ślad.
Thank you you want to be my guest. Please post a comment.