środa, 16 kwietnia 2014

Ćwikła / Beetroot with horseradish

Ostatnio w moim domu królują buraczki, jako dodatek do drugiego dania. Nawet dzieciaki są zadowolone z ćwikły z chrzanem, chociaż nie jest najłagodniejsza, jak to ćwikła. Może się Wam przyda przepis, bo i ja swego czasu szukałam, jak ją dobrze przyrządzić. Kolejny raz też się okazało, że przepis przepisem, a życie i smaki swoje. Tak więc pokażę moją wersję tej surówki.



Składniki
  • ok. 1,5 kg buraków czerwonych (ja wybieram te podłużne, wg mnie smaczniejsze)
  • 2 cytryny
  • tarty chrzan (u mnie niestety ze słoiczka, ale wybieram z największą zawartością chrzanu i najlepiej bez konserwantów)
  • sól, cukier do smaku
Sposób przyrządzania

Buraki umyć, ugotować (ok 2 h). Obrać i zetrzeć na drobnej tarce. Ja wybieram tę, na której trę ziemniaki na placki. Dodać sok wyciśnięty z cytryn, 2-3 łyżki chrzanu, sól, cukier do smaku. Odstawić na godzinkę, żeby się trochę przegryzło.

                                                                                             Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że zechciałeś być moim gościem. Proszę zostaw po sobie ślad.
Thank you you want to be my guest. Please post a comment.